Facebook
Twitter
email
Přeskočit na obsah
Maturita Formalita – Helpdesk
Počítačové sítě
1. Počítačové sítě, vznik, historie, rozdělení a výhody
2. Sítě LAN, rozdělení, technické a programové prvky sítí, topologie
3. Model ISO/OSI, úlohy jednotlivých vrstev, aktivní prvky kabeláže a architektura TCP/IP
4. Přenosová média, komunikace v sítích a přístupové metody
5. Standardy síťového hardware – Ethernet a ostatní
6. Bezdrátové sítě, princip, standard, provedení prvků, režimy komunikace, použití a vlastnosti
7. Adresování v TCP/IP sítích, třídy a zápis IP adres, masky, koncepce dalšího rozvoje
8. Směrování a směrovací protokoly, směrovače, statické a dynamické směrování, směrovací tabulka a směrovací protokoly
9. Způsoby připojení k Internetu, úzkopásmové a širokopásmové přípojky, digitální a optické přípojky
10. Novell NetWare, popis systémů, instalace, databáze NDS, administrační utility
11. OS Windows servery, základní vlastnosti a činnosti, instalace, základy správy systému
12. OS Linux, základní popis, vlastnosti, odlišnost Linuxu od jiných OS, instalace, základy správy systému
Počítačová grafika
1. Vektorová grafika, tvorba základních objektů a barvy
2. Vektorová grafika, úprava křivek a práce s textem
3. Rastrová grafika, úprava fotografií, tvorba základních objektů a práce s textem
4. Program pro CAD, souřadné systémy, zadávání souřadnic a kreslení základních objektů
5. Program pro CAD, editační a modifikační příkazy, kótování a šrafování
6. 3D modelování a tvorba dílů
7. 3D modelování, tvorba sestav
8. 3D modelování, tvorba výkresů
9. Úprava videa, nahrávání, editace a export videa
10. Animovaná grafika, animace snímek po snímku, dopočítaná animace, zvuky
11. Základní pojmy z počítačové grafiky
Programové vybavení
1. Historie výpočetní techniky
2. Hardware – základní parametry počítačů
3. Software – rozdělení, kategorie, licence
4. Operační systémy – správa a ovládání OS
5. Bezpečnost a zálohování, nástroje a zásady
6. Internet a sítě
7. Práce s textovým editorem – tvorba dokumentu, formátování, stylování, struktury a objekty
8. Práce s tabulkovým procesorem – tvorba tabulky, funkce, grafy, řazení a filtrování dat
9. Práce v prezentačním programu – tvorba prezentace, zásady prezentování, vhodný obsah, vkládání multimédií
10. Práce v databázovém programu – tvorba databáze, tabulek, dotazů, formulářů a sestav
11. Webové stránky – HTML
12. Webové stránky – CSS
13. PHP – dynamické stránky
14. SQL – databázový jazyk, příkazy, syntaxe a použití
15. Provázání HTML, PHP, SQL
Programování
1. Fáze zpracování úlohy na počítači, struktura programu, základní typy dat
2. Podmíněné příkazy, příkazy cyklu
3. Strukturované typy dat, vlastní datové typy
4. Procedury a funkce
5. Techniky programování – třídicí algoritmy, rekurze, dynamické datové struktury
6. Vizuální a objektově orientované programování, základní pojmy a principy
7. Tvorba projektu, práce s formuláři, procedury a funkce pro dialogové boxy
8. Přehled základních komponent – využití, vlastnosti, události
9. Tvorba uživatelského rozhraní –menu, standardní dialogové boxy, panel nástrojů, stavový řádek
10. Vektory a matice, komponenta StringGrid, využití pro zpracování číselných informací
11. Práce se soubory
12. Výjimky a masky
Vyhledávání
Zapomenuté heslo
Domů
Zapomenuté heslo
Uživatelské jméno
Přihlásit se
Počítačové sítě
1. Počítačové sítě, vznik, historie, rozdělení a výhody
2. Sítě LAN, rozdělení, technické a programové prvky sítí, topologie
3. Model ISO/OSI, úlohy jednotlivých vrstev, aktivní prvky kabeláže a architektura TCP/IP
4. Přenosová média, komunikace v sítích a přístupové metody
5. Standardy síťového hardware – Ethernet a ostatní
6. Bezdrátové sítě, princip, standard, provedení prvků, režimy komunikace, použití a vlastnosti
7. Adresování v TCP/IP sítích, třídy a zápis IP adres, masky, koncepce dalšího rozvoje
8. Směrování a směrovací protokoly, směrovače, statické a dynamické směrování, směrovací tabulka a směrovací protokoly
9. Způsoby připojení k Internetu, úzkopásmové a širokopásmové přípojky, digitální a optické přípojky
10. Novell NetWare, popis systémů, instalace, databáze NDS, administrační utility
11. OS Windows servery, základní vlastnosti a činnosti, instalace, základy správy systému
12. OS Linux, základní popis, vlastnosti, odlišnost Linuxu od jiných OS, instalace, základy správy systému
Počítačová grafika
1. Vektorová grafika, tvorba základních objektů a barvy
2. Vektorová grafika, úprava křivek a práce s textem
3. Rastrová grafika, úprava fotografií, tvorba základních objektů a práce s textem
4. Program pro CAD, souřadné systémy, zadávání souřadnic a kreslení základních objektů
5. Program pro CAD, editační a modifikační příkazy, kótování a šrafování
6. 3D modelování a tvorba dílů
7. 3D modelování, tvorba sestav
8. 3D modelování, tvorba výkresů
9. Úprava videa, nahrávání, editace a export videa
10. Animovaná grafika, animace snímek po snímku, dopočítaná animace, zvuky
11. Základní pojmy z počítačové grafiky
Programové vybavení
1. Historie výpočetní techniky
2. Hardware – základní parametry počítačů
3. Software – rozdělení, kategorie, licence
4. Operační systémy – správa a ovládání OS
5. Bezpečnost a zálohování, nástroje a zásady
6. Internet a sítě
7. Práce s textovým editorem – tvorba dokumentu, formátování, stylování, struktury a objekty
8. Práce s tabulkovým procesorem – tvorba tabulky, funkce, grafy, řazení a filtrování dat
9. Práce v prezentačním programu – tvorba prezentace, zásady prezentování, vhodný obsah, vkládání multimédií
10. Práce v databázovém programu – tvorba databáze, tabulek, dotazů, formulářů a sestav
11. Webové stránky – HTML
12. Webové stránky – CSS
13. PHP – dynamické stránky
14. SQL – databázový jazyk, příkazy, syntaxe a použití
15. Provázání HTML, PHP, SQL
Programování
1. Fáze zpracování úlohy na počítači, struktura programu, základní typy dat
2. Podmíněné příkazy, příkazy cyklu
3. Strukturované typy dat, vlastní datové typy
4. Procedury a funkce
5. Techniky programování – třídicí algoritmy, rekurze, dynamické datové struktury
6. Vizuální a objektově orientované programování, základní pojmy a principy
7. Tvorba projektu, práce s formuláři, procedury a funkce pro dialogové boxy
8. Přehled základních komponent – využití, vlastnosti, události
9. Tvorba uživatelského rozhraní –menu, standardní dialogové boxy, panel nástrojů, stavový řádek
10. Vektory a matice, komponenta StringGrid, využití pro zpracování číselných informací
11. Práce se soubory
12. Výjimky a masky
Vyhledávání
Přesunout se na začátek